animals (1) animation (4) clothes (1) drawing (9) drawing - digital (4) flowers (1) food (8) friends (1) gaming (1) me (6) meme (1) movies (1) music (1) nature (2) Örebro (1) painting (1) party (2) photos (20) school (1) shopping (1) skyrim (2) star wars (1) torsdagstema (1)

Tuesday, January 10, 2012

SKYRIIIIM


Rita lite drakar idag under pausen på matte lektionen (Som jag by the way antagligen kommer få gå yay!) Fortsatte sedan när jag kom hem hur det gick till kan ni se på eksperimentoj tycker jag. Japp.

Så det har varit en rätt så trevlig dag. Första lektionen, drakar, sushi och museum har jag hunnit med, gick och tittade på Peredvizjniki utställningen på Stockholms nationalmuseum. Utställingen finns kvar tills den 22 januari har jag för mig om någon vill gå. Den var väldigt bra. Inte helt min smak men väldigt värd ändå!

Måste för övrigt rekommendera alla som gillar sushi att man bör ta sig till Råkultur nära tekniska högskolan (typ?). För de har den godaste och lyxigaste sushin jag någonsin ätit. Tyvärr åt jag för fort idag och kunde inte äta upp dom sista två bitarna för jag mådde så illa men ja. Värt ändå. Men jag rekommenderar att ni är ett sällskap på 4 och kommer tidigt så ni får bord, annars riskerar man att placeras väldigt tätt intill andra besökare på bordet intill. Själv har jag inget problem med lite bekantskap med bordsgrannarna. Men en kvinna som blev placerad brevid oss gick surt därifrån innan hon fått maten med tydlig avsmak för att bli placerad så nära inpå andra, men det är förståeligt jag och min mor är ju groteska. Otroligt otrevlig person. Men visst hon har väl rätt att bete sig precis som hon behagar. Är bara glad att hon valde att gå.

Så här elegant mat fick jag sist när vi beställde take away. Lika fin fin kvalitet som att äta där. Högst rekommenderat!

No comments:

Post a Comment