animals (1) animation (4) clothes (1) drawing (9) drawing - digital (4) flowers (1) food (8) friends (1) gaming (1) me (6) meme (1) movies (1) music (1) nature (2) Örebro (1) painting (1) party (2) photos (20) school (1) shopping (1) skyrim (2) star wars (1) torsdagstema (1)

Tuesday, January 24, 2012

Listaaa

Piratade listan brutalt från bokkei och gör den till min egen hohohoh.



1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Var 10 år... Vad gjorde jag när jag var 10? Jadu, jag är apdålig på att komma ihåg sånt. Minns knappt vad jag gjorde idag. Lekte säkert i snön och åkta skidor och sånt kul i alla fall.


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN
Spenderade mycket tid i Örebro hos min pojke och läste kurser på distans via komvux, gick promenader i natureservat och hade det mysigt. Startade även upp eksperimentoj i Januari. Började på 100 words listan som jag ännu knappt börjat med. Ritade sånt:


3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Flamin' hot cheese crunchers, popcorn, hot&spicy pringles, jordnötter, Vietnamesisk torkad bläckfisk/kött OM to the NOM.
Torkat kött. SÅ GOTT.




4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Ehh ofta man har koll på sånt, men kanske lite florence + the machine, Slipknot, Opeth - den ständiga resan + andra Opeth låtar.  Säkert några D'espairsRay låtar på knackig japanska om jag hör dem också.


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
Besöka de platser jag vill se. (Japan, Nordpolen, Vietnam, Yellowstone national park, Kanada)
Bli forskare och lägga massa pengar på forskning för miljön och djur, främst i arktisk miljö.
Skaffa mig ett fint boende.
Skänka, investera osv.

6) FEM DÅLIGA VANOR:
Ifrågasätter allting, pillar på mitt hår för mycket, lite envis, dåligt tålamod & humör vid tillfällen.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Vara i naturen, rita & måla, resa, gå på konserter, åka skidor, spela skyrim.




8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Päls, kroppsstrumpa, någonting i spandex eller velour.


9) FEM FAVORITLEKSAKER:
Om nu det här kan klassas som leksaker,
Min tablet (när den fungerar), XBOX 360 (no toy serious business!), min MSI laptop, Nikon D40x, och en sak som jag inte har men bara måste ha, ett litet fluffigt får som är som en gunghäst, fast det är ett fantastiskt litet fluffigt får!!!


10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN
Äsch dom som vill bara. Länka gärna en kommentar.

No comments:

Post a Comment